Rejoice in the Lamb

Rejoice in the Lamb

Música sacra per a cor i orgue


Dissabte, 22 d'abril de 2017 - 21.00 h

Parròquia de Santa Maria de Jesús de Gràcia - Carrer de Gràcia, 3

Com arribar-hi

Venda d'entrades anticipada:





Un dels concerts més destacats de l'agenda musical de la Coral Sant Jordi és, com no podia ser d'altra manera, el Concert de Sant Jordi, que es celebra cada any coincidint amb aquesta diada. Enguany, titulat Rejoice in the Lamb, el concert, que comptarà amb la participació de l'organista Vicenç Prunés, serà un recull d'algunes de les obres més representatives del repertori sacre per a cor i orgue, encapçalades pel Rejoice in the Lamb de Benjamin Britten i l'Stabat Mater de J. Rheinberger.

Oriol Castanyer, director
Vicenç Prunés, orgue


Programa

Ave Verum, Edward Elgar (1857-1934)
Alma Redemptoris Mater, Joseph Jongen (1873-1953)
Stabat Mater, Josef Rheinberger (1839-1901)

Rejoice in the Lamb, Benjamin Britten (1913-1976)
Te Deum, Benjamin Britten (1913-1976)


Comentari sobre el programa

Al llarg de la història de la música vocal, la combinació de cor i orgue ha estat un continu en la producció de molts grans compositors. Ja fos per qüestions pràctiques o per criteris purament artístics, aquests dos
instruments han anat de la mà molt sovint.

El concert que us presentem s’estructura en dues parts:

La primera gira entorn de l’Stabat Mater de Josef Rheinberger (1839-1901) que, a més d’un dels compositors més reconeguts del seu temps, fou un gran organista. Mestre de capella de la cort del rei Lluís II de Baviera, va escriure un gran nombre d’obres sacres (diverses misses, himnes i motets) i, en la majoria d’elles, l’orgue era una part essencial. L’Stabat Mater és una obra profundament commovedora on Rheinberger mostra la seva especial habilitat pel contrapunt i domini de l’escriptura organística. Completarem aquesta part amb dos motets: d’una banda, l’Alma Redemptoris Mater del compostor belga Joseph Jongen (1873-1953), d’un estil relativament proper al romanticisme de Rheinberger, amb línies melòdiques clares i una especial predilecció per l’escriptura polifònica i, de l’altra, l’Ave Verum, del compositor anglès Edward Elgar (1857-1934), un dels autors més rellevants de la música anglesa del tombant de segle.

La segona part està basada en la figura de Benjamin Britten (1913-1976). Considerat el músic anglès més important des de Henry Purcell, Britten va escriure una gran quantitat de música coral. El Rejoice in the Lamb és una obra sorprenent. Basada en el poema Jubilate Agno de l’escriptor Christopher Smart (1722-1771), es tracta d’una mena de lloança festiva de Déu que, en un exercici com a mínim imaginatiu, apareix representat per diverses formes, des del propi gat del poeta, passant per un ratolí o unes flors. El Te Deum és una obra relativament breu però espectacular, exigent amb la part coral però molt efectiva de cara a l’oient. Malgrat no ser de les obres més conegudes de Britten, és d’una qualitat incontestable i el mateix compositor havia reconegut en més d’una ocasió estar-ne especialment orgullós.


Consulta'n el dossier detallat.

Arxius de so

  • Pianto della Madonna (Xavier Montsalvatge)
  • La sardana de l'abril (Lluís Maria Millet)
  • Psalmus 56 (Josep Vila i Casañas)

Segueix-nos